головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2006   Число: #4(21)
пошук по сайту
Відмінності у парадигмі сприйняття української та австралійської моделей оцінки якості навчання
Автор: Сербін Богдана
Магістр Willoughby Girls High School (Сідней, Австралія)

Відмінності у парадигмі сприйняття української  та австралійської моделей оцінки якості навчання

Визначення парадигми як моделі якісної освіти опирається на спосіб мислення, представляє собою відстояний комплекс різних точок зору, віросповідань, поглядів, припущень, системи оцінок вартостей та критеріїв. Цю категорію також визначають як "вид мислення" стосовно реальностей або сфер життя у відповідному контексті. Парадигму можна розглядати індивідуально (персонально до кожного учня) і колективно (сприйняту багатьма людьми у визначеному класі). На основі парадигми окремої особи (суб'єкта) або колективу виробляється загальне тлумачення стану світосприйняття залежно від оточуючої їх реальності. Парадигми спрямовують світосприйняття учнів на формування у них власної позиції і виступають фільтруючим засобом, який інтерпретує і тлумачить накопичений ними досвід в тенденційному напрямку. Парадигми характеризуються як:
- поверхневі,
- недостовірні, часом хибні,
- перетворені,
- змінні поняття.
Вони скоріше корисні у випадках пристосування та використання їх для того, щоб досягати кінцевих висновків, до яких міг би самостійно прийти кожен окремий учень або цілий клас загалом. Парадигми впроваджують комплекс неявного (та інколи підсвідомого) передбачення, припустимість якого визначає межі, що вказують учням,  як саме їм необхідно діяти, щоб бути «успішним» у системі допустимих обмежень.
Перед ознайомленням учнів з поняттям парадигми слід провести  опитування: "Що таке парадигма?". Спробуйте домогтися відповідей від будь-кого з Вашого оточення, хто міг би пояснити індивідуальні/групові парадигми чи інші приклади. Індивідуальна парадигма може належати до сприйняття світогляду, який одночасно формується учнем у процесі його розвитку (росту) разом із особистою поведінкою, поглядами, способами мислення і особливо у персональному житті (наприклад – способом, яким цей школяр представляє себе в суспільстві, захоплення, уподобання: садок, музика, автомобіль, спорт і т.п.). Підготуйте ситуативне завдання: які вигоди і наслідки можуть призвести до поширення парадигми "обійти чергу" (швидке вирішення проблеми, хаос і т.д.)? Розгляньте приклади групової парадигми:
- як поводить себе футбольна команда,
- родинна традиція (наприклад, коли кожен знає своє місце за обіднім столом або в автомобілі).
Інші приклади:
- австралійський фермер Кліф Янґ вперше пройшов марафон Сідней – Мельбурн без перерв на відпочинок;
- жінки вибороли право служити в армії та на флоті;
- жінки отримали право голосувати на виборах;
- позашлюбні діти;
- національний футбол мав власні правила гри.

Ознаки парадигми:
- Правда чи брехня. Парадигма не виступає ані правдою, ані обманом, а є більш чи менш необхідною на даний момент і може справедливо сприйматися як правда одним учнем і бути обманом для іншого. Масове сприйняття парадигми індивіда як правди творить колектив однодумців, команду. Насильне насадження парадигми індивіда призводить до диктатури. Перетворена парадигма змінює або забарвлює наше сприйняття так, як ми можемо дивитись крізь рожеві окуляри. Наприклад, я приїхала в Київ з метою вишукувати виключно позитиви життя в цьому місті.
-  Правила досягнення успіху. Парадигми застосовують відповідні правила у досягненні успіху, що означає творення ними як схованих, так часом і підсвідомих передбачень, котрі виступають бар’єрами і вказують нам, що необхідно зробити для досягнення успіху в межах цих обмежень. Чи вірне прислів’я: "Не кажи гоп, поки не перескочиш"?

Приклади дотримання правил досягнення успіху:
- Візьмемо приклад із швейцарським годинником, взявши до уваги те, що коли б швейцарська фірма по виробництву годинників вийшла зі своєї парадигми і захотіла б впровадити нову раціоналізацію, вона могла б досягти більшого успіху у своїй діяльності.
- Компанія IBM вийшла з парадигми традиційного ставлення до кар’єри при працевлаштуванні, виявляючи творчу ініціативу працівників. Переваги у підвищенні в посадах надавались висококваліфікованій молоді.
- Під час запровадження адміністративної реформи в Україні була зроблена спроба усунути громіздку систему контролю з боку найвищого рангу (а інколи й середнього) менеджменту, оскільки ці...


Звернутися до повного тексту статті  |  Звернутися до версії для друку

Скачати файл в форматі PDF
Оцінка змісту статті:
Ваша суспільна належність:
Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet