головнановинипошукредакціяконтакти
пошук по сайту
Ухвала
Автор: ...

Ухвала

Міжнародного конгресу «Українська освіта у світовому просторі», проведеного за ініціативою Міністерства освіти і науки України Науково - дослідним інститутом українознавства МОН України та Міжнародною асоціацією «Україна і світове українство»
в м. Києві 19-21 жовтня 2006 року

Заслухавши виступи Міністра освіти і науки України С.М. Ніколаєнка, перших заступників Міністра освіти і науки Б.М. Жебровського, А.М. Гуржія,  голови УВКР Д.В.Павличка, голови Товариства «Україна і світ» І.Ф.Драча, голови Всеукраїнського товариства імені Григорія Ващенка А.Г. Погрібного, доповідь директора НДІУ МОН України П.П. Кононенка, народного артиста А.Ю. Мокренка та керівників секційних засідань: «Державні стандарти в українській освіті, базові навчальні плани: філософія, зміст»; «Інноваційні процеси в освітньому просторі України»;  «Інформаційні технології в освіті»; Етнонаціональна культура в українській освіті»; «Формування національно свідомої особистості в добу демократичного оновлення України»; «Українська мова і освіта»;  «Українознавство в структурі та у змісті національної освіти»; «Українська вища школа: стан, проблеми, перспективи розвитку»; «Системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів»; «Українська школа в країнах зарубіжжя: стан, проблеми, перспективи розвитку»,  учасники конгресу відзначають:

1. На розгляд Конгресу було винесено фундаментальну проблему світового масштабу.
2. Для проведення конгресу НДІУ МОН України та Міжнародною асоціацією «Україна і світове українство» були розроблені змістовні, важливі для моніторингу стану освіти, анкети. Надійшло понад 37 тисяч заповнених батьками, вчителями, працівниками вищих шкіл, академій, органів управління, державних і громадських організацій.
На конгресі виступило 375 представників України, США й Канади, Грузії і Латвії, Польщі й Молдови, Придністров’я, Словаччини й Великої Британії, Іспанії і Болгарії.
3. Відповіді респондентів засвідчили: зусиллями МОН України здійснено помітну конструктивну роботу щодо підвищення якості змісту української освіти в державі на рівень сучасних вимог.
Є незаперечні здобутки й на освітянській ниві української діаспори (в країнах Заходу і Сходу: США і Канади, Грузії й Латвії, Польщі і Молдови та Придністров’я, Словаччини і Великої Британії, Італії, Австралії, Болгарії, Казахстану і Росії тощо).
В Україні зусилля спрямовувались на зміцнення законодавчо-правової бази, на поліпшення матеріально-технічного, фінансового, технологічного і кадрового забезпечення закладів освіти, зв’язку батьків і школи, боротьби з корупцією, покращання якості підручників і посібників, налагодження системи незалежного тестування та дистанційної освіти, поліпшення умов сільської школи.
В Україні і зарубіжжі актуалізувалися питання зв’язків освіти з наукою та вивчення реального стану і перспектив розвитку освіти, з’явилися дійсно реформаторські сили педагогів та заклади найвищого міжнародного рівня.
4. І все ж об’єктивний аналіз виявив, що українська освіта знаходиться на стадії системної кризи.
Ознаками і причинами кризи є:
4.1. Нерозробленість наукових теоретико-методологічних основ, концепцій, мети та змісту освіти відповідно до вимог часу, відсутність належної інтеграції науки й освіти.
4.2. Відсутність на рівні офіційних документів концепції національно-державного виховання. І це при тому, що така концепція розроблена НДІУ МОН України і реалізується в сотнях ВНЗ та в тисячах дошкільних закладів і ЗНЗ України, в країнах зарубіжжя.
4.3. Відсутність науково-виваженої теорії, методології та програми відчутно відбилося на експериментах негативного змісту із створенням Державних  стандартів освіти, а тим самим, на визначенні структури інваріантної та варіативної  частин навчальних планів, на співвідношенні елементів виховання й  навчання, на якості програм і підручників, на характері підготовки і використання педагогічних кадрів, а зрештою, на змісті, ефективності й рівні системи освіти.
Усі респонденти відзначають незадовільний рівень професійно-патріотичної підготовки і, натомість, захоплення модами невиправданого крену в «формальний інтернаціоналізм» та на абстрактно актовані «вселюдські цінності» (інтерглобалізм). Водночас – і м...


Звернутися до повного тексту статті  |  Звернутися до версії для друку

Скачати файл в форматі PDF
Оцінка змісту статті:
Ваша суспільна належність:
Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet