головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2003   Число: #1(6)
пошук по сайту
Вивчення і впровадження перспективних освітніх технологій. Метод проектів
Автор: Соценко Оксана
заступник директора Української школи-гімназії М.Сімферополь

Вивчення і впровадження перспективних освітніх технологій. Метод проектів

Системи освіти покликані сприяти реалізації основних завдань соціально-економічного і культурного розвитку суспільства, бо школа готовить людину насамперед до активної діяльності у різних сферах економіки, культури та політичного життя суспільства. Роль школи як базового ланцюга освіти надзвичайно важлива. Здатність школи досить «гнучко реагувати на запит суспільства, зберігаючи при цьому накопичений позитивний досвід», мають велике значення.
На теперішній час практично всі розвинуті країни світу усвідомили необхідність реформування своїх систем освіти з тим, щоб учень став центральною фігурою навчального процесу. Це стало особливо очевидно, коли освіта практично набула характеру обов'язкової масової середньої освіти. Важливість такого підходу до освіти точно висловив американський бізнесмен Джон Гріллос, сказавши, що його мало турбує міцність придбаних учнями знань з тієї чи іншої галузі, оскільки ці знання підлягають змінам кожен рік, і вони застаріють раніше, ніж учні зуміють їх застосувати. Значно важливіше, вважає він, щоб в економіку приходили молоді люди, котрі вміють самостійно вчитися працювати з інформацією, самостійно вдосконалювати різногалузеві знання та вміння, придбавши, якщо виявиться необхідним, нові знання, професії, тому що саме цим вони мають займатися все свідоме життя.
Отже, суспільство інформаційних технологій зацікавлене в тому, щоб його громадяни були здатні самостійно, активно діяти, приймати рішення, адаптуватися до змінних умов життя.
Звідси сучасне інформаційне суспільство ставить перед усіма типами навчальних закладів і насамперед перед школою завдання підготовки випускників, здатних:
– гнучко адаптуватися у змінних життєвих ситуаціях, самостійно набуваючи необхідних знань; самостійно критично мислити; грамотно працювати з інформацією; бути комунікабельними;
– самостійно працювати над розвитком особистої моральності, інтелекту, культурного рівня.
Для цього необхідні перш за все можливості залучити кожного учня в активний пізнавальний процес, причому не процес пасивного оволодіння знаннями, а активної пізнавальної діяльності кожного учня, застосування на практиці цих знань та чіткого усвідомлення де, яким чином і для яких цілей ці знання можуть бути застосовані. Це можливість працювати разом, у співробітництві при розв'язанні різноманітних проблем, виявляючи при цьому визначені комунікативні вміння, можливість широкого спілкування однолітків з іншими школами свого регіону, других регіонів країни і навіть інших країн світу, можливість вільного доступу до необхідної інформації не тільки в інформаційних центрах своєї школи, а й у наукових, культурних, інформаційних центрах усього світу з метою формування особистої незалежної, але аргументованої думки з тієї чи іншої проблеми, можливості її всебічного дослідження.
Розв'язування цих завдань потребує комплексних зусиль не тільки школи, а й всього суспільства.
Вирішувати всі ці актуальні проблеми педагогіки треба ефективно і послідовно, причому за достатньо короткі терміни, бо потреба у перебудові освіти й розвитку відповідної навчально-матеріальної бази очевидні вже сьогодні. З цією метою треба, враховуючи характер системоутворюючих зв'язків між компонентами освітньої системи, знайти той ланцюжок, за який можна витягти весь ланцюг, тобто реально виконати цілі освіти у нових соціальних та економічних умовах. Таким ланцюжком можуть стати нові педагогічні технології. Відділити одне від другого неможливо, оскільки тільки широке впровадження нових педагогічних технологій дасть змогу змінити саму парадигму освіти і тільки нові інформаційні технології допоможуть найбільш ефективно реалізувати можливості, закладені у нових педагогічних технологіях.
Учителі гімназії використовують комп'ютери на уроках, які проходять за графіком, затвердженим директором, а також проводяться відкриті уроки на педрадах, семінарах директорів та заступників директорів на рівні міста та республіки.
Комп'ютерні уроки допомагають у навчанні, воно стає цікавим і незвичайним, матеріал сприймається легше, зрозуміліше.
З минулого року комп'ютери використовують в Internet-олімпіаді з англійської мови, її результати: 7 учнів – лауреати, а учень 10 класу Ян Ахрамович посів II місце в Internet-олімпіаді Криму.
Ви...


Звернутися до повного тексту статті  |  Звернутися до версії для друку

Скачати файл в форматі PDF
Оцінка змісту статті:
Ваша суспільна належність:
Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet