головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2012   Число: #2(43)
пошук по сайту
Уроки українознавства в ліцеї
Автор: Супрун Наталія
аспірантка ННДІУВІ
Уроки українознавства в ліцеї

Нове цікаве видання побачило світ у відомій українській школі – Українському гуманітарному ліцеї Київського національного університету імені Тараса Шевченка. У цьому унікальному інноваційному навчальному закладі для здібної та гуманітарно обдарованої молоді забезпечується висока якість освіти, апробовуються сучасні освітні технології, реалізуються експериментальні педагогічні дослідження [3]. Ліцей займає 9 місце серед 20 000 українських шкіл за результатами зовнішнього незалежного тестування 2011-го року із 12-ти предметів [7].
Такі високі результати стали можливими завдяки наполегливій праці потужного інтелектуального колективу учителів на чолі з талановитим менеджером, педагогом, кандидатом педагогічних наук, народним учителем України – Галиною Сазоненко.
Ровесник незалежної України, заснований за підтримки Інституту українознавства [5; 6], Український гуманітарний ліцей з перших років свого існування визначив національні пріоритети головними в організації навчально-виховного процесу, а українознавство стало філософією та методологією реалізації Концепції викладання українознавства в Українському гуманітарному ліцеї, Концепції національного виховання «Громадянин України ХХІ століття» та окремим предметом, що сприяє становленню громадянських компетентностей ліцеїстів. Система виховної діяльності спрямована на реалізацію високої місії ліцею як Українського навчального закладу не лише за статусом, але й за духом – плекання національної еліти України, людей національно-державницького, патріотично-гуманістичного типу світосприйняття і світорозуміння, громадян незрадливої любові до Вітчизни, свободи, особистостей, сильних волею і характером [2].
Українознавством в Українському гуманітарному ліцеї Київського національного університету імені Тараса Шевченка опікується лабораторія українознавства – дослідна, науково-практична ланка в структурі управління навчально-виховним процесом ліцею. Завідує лабораторією українознавства досвідчений учитель українознавства Ірина Головай.
Науковці ННДІУВІ уважно стежать за успіхами впровадження українознавства в Українському гуманітарному ліцеї, адже викладання українознавства як предмета в українських школах розпочалось із вивчення досвіду його викладання в ліцеї, тобто від часу його заснування в 1991 р. Спочатку українознавство як предмет вивчали в ліцеї протягом трьох курсів (9–11 класи) [1]. Нині тільки на І курсі (9 клас). На ІІ курсі (10 клас) учні працюють над виконанням та презентаціями колективних науково-дослідних робіт з українознавства.
У ліцеї викладають українознавство як інтегративний навчальний курс у системі суспільно-гуманітарних предметів. Як окремий предмет українознавство входить до варіативної частини індивідуального плану ліцею і викладається на І курсі (у 9 класі) за авторською програмою І. Головай, що затверджена Інститутом інноваційних технологій та змісту освіти МОН України. Програма спрямована, насамперед, на вивчення таких тем, які допомагають сучасним старшокласникам поглиблювати знання про витоки українського етносу, етногенез українців, особливості та тернистий шлях становлення української мови як визначальної ознаки української нації.  Враховано компетентністний підхід, адже кожен урок, кожна окрема тема проектуються на розвиток певних конкретно-предметних компетентностей і загальновизнаних компетентностей (комунікативних, соціальних, полікультурних, громадянських) [2].
Отже, відповідно до цієї програми І. Головай підготувала методичний посібник для учнів та вчителів «Уроки українознавства в ліцеї: Методичний посібник. 9 клас» [4]. Посібник призначений для вивчення курсу українознавства учнями-старшокласниками. У ньому вміщено цікаві матеріали щодо походження українського етносу, української мови, етапів становлення української нації, провідників національної ідеї. До змісту даного методичного посібника додано зразки уроків-бесід, уроків-презентацій, виховних імпрез, що проводились в Українському гуманітарному ліцеї протягом останніх років.
Посібник складається з розділів «Український етнос» і «Українська нація». У ньому подано розробки не з усіх тем уроків, поміщеного тут же орієнтовного календарно-тематичного плану з українознавства для 9-го класу, а тільки з окрем...


Звернутися до повного тексту статті  |  Звернутися до версії для друку

Скачати файл в форматі PDF
Оцінка змісту статті:
Ваша суспільна належність:
Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet