головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2012   Число: #2(43)
пошук по сайту
Науково-освітній проект «Міжнародний конкурс з українознавства для студентів та молодих учених»: підсумки за 2009 – 2011 роки
Автор: Бойко Світлана
кандидат філософських наук, молодший науковий співробітник відділу філософії освіти та освітніх технологій ННДІУ
Науково-освітній проект «Міжнародний конкурс з українознавства для студентів та молодих учених»: підсумки за 2009 – 2011 роки

Національний науково-дослідний інститут українознавства та всесвітньої історії має чималий досвід організації та проведення конкурсів з українознавства. У 2002 р. ним був започаткований науково-освітній проект «Всеукраїнський конкурс з українознавства» [4], у 2007 р. – науково-освітній проект «Міжнародний конкурс з українознавства для учнів 8 – 11 класів» [9], з 2009 р. набрав обертів науково-освітній проект «Міжнародний конкурс з українознавства для студентів та молодих учених» [2].
Організувати та провести Конкурс – велика справа. Та ще більше значення має кінцевий результат: як сприйме Міжнародний конкурс з українознавства для студентів та молодих учених молоде покоління, що воно з нього візьме, чого навчиться. Про підсумки конкурсів за 2009 – 2011 рр. для студентів та молодих учених і йтиметься у запропонованій статті.
Конкурс не потребує особливої реклами, він достатньо відомий не тільки в Україні, а й поза її межами – в Білорусії, Молдові, Азербайджані, Німеччині, Італії та Польщі, бо саме з цих країн брали участь у Конкурсі студенти та молоді учені протягом 2009 – 2011 рр. (Таблиця 1). Інформація про Конкурс постійно з’являється у періодичних виданнях [1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12], на сторінках електронного варіанту журналу «Українознавство» (www.ualogos.kiev.ua), а також на сайті Національного науково-дослідного інституту українознавства та всесвітньої історії (www.nrius.org.ua) в рубриці «Міжнародний конкурс».

Таблиця 1. Регіональний розподіл учасників науково-освітнього проекту «Міжнародний конкурс з українознавства для студентів та молодих учених» за 2009 – 2011 рр. (Див. PDF)


На сучасному етапі будівництва незалежної України організація та проведення науково-освітнього проекту «Міжнародний конкурс з українознавства для студентів та молодих учених» має велике значення як для сьогодення, так і для майбутнього України, адже участь у Конкурсі формує національну свідомість молодого покоління, виховує його в дусі патріотизму, любові та глибокої поваги до своєї держави, історії, традицій, культури українського народу. Врешті, проведення Міжнародного конкурсу з українознавства для студентів та молодих учених поставило його у чільний ряд різноманітних заходів, які проводяться з метою розкриття самобутності українців.
Науково-освітній проект «Міжнародний конкурс з українознавства для студентів та молодих учених» уже третій рік поспіль демонструє свою значимість. Метою Конкурсу є активізація наукової роботи студентів та молодих науковців у сфері українознавства як синтезуючої і цілісної системи наукових інтегративних знань, створення у вищих навчальних закладах системи широкого залучення студентів до участі у наукових програмах та різних формах науково-дослідної діяльності. «Конкурс має відкритий характер, проводиться на добровільних засадах. До участі в Конкурсі запрошуються студенти вищих навчальних закладів ІІІ – ІV рівнів акредитації, магістранти, аспіранти, молоді вчені з України та зарубіжжя» [2, 31]. Проблематика Конкурсу щороку змінюється, а саме: у 2009 р. – «Українознавство ХХІ століття: концепції, школи, напрями», у 2010 р. для дослідження було запропоновано один із трьох напрямів, зокрема: «Українознавча урбаністика», «Індустріальна Україна в українознавчих дослідженнях», «Індустріальна vs сільськогосподарська Україна: альтернативи дилеми» [5, 201]. У 2011 р. учасникам було запропоновано досліджувати «Українську ідентичність у глобалізованому світі». Розглядалися гіпотези наукового проекту: Що таке українське? Зобразіть українське [10, 273].
Конкурс проходить щороку в два етапи: І етап – заочний – триває до середини грудня, передбачає написання та подачу науково-дослідної роботи (НДР) із загальноокресленої проблематики Конкурсу на рецензування, ІІ етап – очний – проходить у другій половині грудня, передбачає публічний захист науково-дослідної роботи, виконання інтернет-олімпіад з українознавства та української мови (Таблиця 2).

Таблиця 2. Поетапні показники участі студентів та молодих учених у науково-освітньому проекті «Міжнародний конкурс з українознавства для студентів та молодих учених» протягом 2009 – 2...


Звернутися до повного тексту статті  |  Звернутися до версії для друку

Скачати файл в форматі PDF
Оцінка змісту статті:
Ваша суспільна належність:
Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet