головнановинипошукредакціяконтакти
пошук по сайту
Конкурсні письмові завдання з українознавства – 2011
Автор: Бойко Світлана
кандидат філософських наук, молодший науковий співробітник відділу філософії освіти та освітніх технологій ННДІУ
Конкурсні письмові завдання з українознавства – 2011

8 клас
І. Поясніть зміст поняття
1. «Язичництво» –
2. «Державна мова» –
ІІ. Аргументовано спростуйте або доведіть одне з тверджень
 (на Ваш вибір):
* Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя.
* Звичаї – це ті неписані закони, якими керуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональних справах.

9 клас
І. Поясніть зміст поняття
1. «Культурна спадщина» –
2. «Діаспора» –
ІІ. Аргументовано спростуйте або доведіть одне з тверджень
 (на Ваш вибір):
* «Сродна праця» – це реалізація покликання людини.
* Погіршення здоров’я українців не є результатом порушення природовідповідної поведінки.

10 клас
І. Поясніть зміст поняття
1. «Родинна педагогіка» – 
2. «Національна самосвідомість» –
ІІ. Аргументовано спростуйте або доведіть одне з тверджень
 (на Ваш вибір):
* Українська культура – це вияв творення та збереження ментальності українців.
* Українознавство нічим не відрізняється від народо-, крає-, країнознавства.

11 клас
І. Поясніть зміст поняття
1. «Українізація» –
2. «Глобалізація» –
ІІ. Аргументовано спростуйте або доведіть одне з тверджень
 (на Ваш вибір):
* Наявність власної мови – одна з вирішальних ознак повноцінної самостійної нації.
* Українська освіта є єдиним простором плекання української людини – патріота, громадянина, державотворця.
* * *
Зі змістом конкурсних письмових завдань, які пропонували конкурсантам Міжнародного конкурсу з українознавства протягом 2007 – 2010 рр., можна ознайомитися в таких публікаціях: «Бюлетень Міжнародного конкурсу з українознавства» (2009); «Бюлетень Міжнародного конкурсу з українознавства» (2010); «Конкурсні письмові завдання з українознавства» (2010) [1; 2; 3]. Для орієнтації, які саме поняття та твердження можуть включатися до конкурсних письмових завдань з українознавства, варто познайомитися з Програмою для ЗНЗ «Українознавство» (5 – 12 класи) [4].
У 2011 р. з перевірки та оцінювання виконання конкурсних письмових завдань з українознавства (письмової роботи) було створено чотири комісії.

Таблиця 1. Відомості про склад комісій з перевірки та оцінювання письмової роботи з українознавства – 2011 (Див. PDF)

За підсумками роботи цих комісій складена

Таблиця 2. Якісний показник результатів підготовки учнів до виконання письмової роботи з українознавства – 2011 (Див. PDF)

З Таблиці 2 видно, що учні 8-х класів, які посіли призові місця за виконання конкурсної письмової роботи з українознавства – 2011, порівняно з іншими отримали найвищі бали (від 18 до 20). Найбільша кількість учасників, які зайняли призові місця, – учні 9-х класів (10 учнів). Учні 10-х та 11-х класів мають незначний відрив.
Щодо областей призові місця розподілилися так: з Рівненщини – 5 учнів, Київщини – 4, Чернігівщини – 3, Полтавщини – 3, Хмельниччини – – 3, Чернівців – 2, Одещини – 2, Черкащини – 2, Волині – 1 учень, Запоріжжя – 1, м. Харкова – 1, Автономної Республіки Крим – 1, Івано-Франківщини – 1, Житомирщини – 1, м. Львова – 1, Миколаївщини – 1, м. Донецька – 1.
Отже, виконання конкурсних письмових завдань вимагає від учасників Міжнародного конкурсу з українознавства ґрунтовної та якісної підготовки.

Література

1.    Бюлетень Міжнародного конкурсу з українознавства. – Вип. ІІІ. – К., 2009. – С. 37 – 44.
2.    Бюлетень Міжнародного конкурсу з українознавства. – Вип. ІV. – К., 2010. – С. 33.
3.    Касян Л. Конкурсні письмові завдання з українознавства // Українознавство. – 2010. – №2 (35). – С. 132.
4.    Кононенко П., Касян Л., Семенюченко О. Програма для ЗНЗ «Українознавство» (5 – 12 класи) // Українознавство. – 2008. –№2. – С.103 – 121.


...


Звернутися до повного тексту статті  |  Звернутися до версії для друку

Скачати файл в форматі PDF
Оцінка змісту статті:
Ваша суспільна належність:
Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet