головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2005   Число: #1(14)
пошук по сайту
Результативність впровадження в практику роботи загальноосвітніх шкіл верховинського району методики підготовки і захисту випускних творчих робіт (матур)
Автор: Зеленчук Іван
Кандидат фізико-математичних наук, старший науковий співробітник Філії "Гуцульщина" НДІУ (смт. Верховина).

Результативність впровадження в практику роботи загальноосвітніх шкіл верховинського району методики підготовки і захисту випускних творчих робіт (матур)

Починаючи з 1994 р., у загальноосвітніх школах Верховинського району проводиться педагогічний експеримент з підготовки і захисту учнями 9 11-х класів випускних творчих робіт (матур). Педагогічний експеримент проводить філія "Гуцульщина" НДІ українознавства МОН України спільно із відділом освіти Верховинської РДА. Науково - методичну розробку матур та їх впровадження у практику роботи Криворівнянської ЗОШ І-III ст. ім. М. Грушевського і Верховинського гуманітарно-природничого ліцею проводить старший науковий співробітник філії "Гуцульщина" НДІУ, кандидат фіз.-мат. наук Зеленчук Іван Михайлович, який за сумісництвом викладає українознавство у Верховинському ліцеї.
Після трьох років роботи над матурами в Криворівнянській ЗОШ І-III ст. ім. М. Грушевського і одержання перших позитивних результатів експерименту,  весною  1997 р.  на базі цієї школи  був  проведений  показовий захист матур, на якому були присутні директор філії "Гуцульщина" НДІУ П. Шкрібляк, завідуючий відділом освіти Верховинської РДА П.Гнилиця, завідуючий методкабінетом Я.Триняк та директори середніх загальноосвітніх шкіл Верховинського району.
На цьому захисті було підведено підсумки першого етапу роботи над матурами і прийнято рекомендації про впровадження їх у практику роботи інших шкіл району.
На другому етапі роботи із впровадження матур до педагогічного експерименту приєднались В.Ясенівська, Красноїлівська та Зеленська ЗОШ І-III ст., у яких більшість учнів 11-х класів готували і захищали матури. Крім того, окремі учні 11-х класів Верховинської, Білоберізької ЗОШ І-III ст. також захищали матури. Наукові співробітники філії "Гуцульщина" НДІУ спільно з працівниками відділу освіти Верховинської РДА побували на захистах у згаданих школах і переконались в ефективності такої форми роботи за результатами розвитку творчих здібностей учнів в умовах сільських шкіл Гуцульщини.
Весною 2001 р. на базі Криворівнянської ЗОШ І-III ст. ім.  М.Грушевського проходили III Гуцульські педагогічні читання, які проводила Гуцульська освітянська рада під керівництвом член - кор. АПНУ П.Лосюка. На цих читаннях була присутня завідуюча відділом освіти  Івано-Франківської ОДА Р.Постолянюк,  професор Прикарпатського університету ім.В.Стефаника Р.Скульський та керівники відділів освіти Гуцульщини. Десять учнів 11-го класу Криворівнянської ЗОШ І-III ст. ім. М. Грушевського, які захищали свої матури на цих педагогічних читаннях, показали високий рівень підготовки.
У прийнятих рекомендаціях III Гуцульських педагогічних читань було відзначено, що матури є ефективною формою організації роботи ЗНЗ Гуцульщини із розвитку творчих здібностей учнів. Таким чином, було підведено підсумок педагогічного експерименту із впровадження матур у практику роботи загальноосвітніх шкіл Верховинського району, який проводився протягом семи років.
Досвід роботи з матурами в загальноосвітніх школах Верховинського району почали переймати і впроваджувати у Яворівській ЗОШ І III ст. Косівського району, Путильскій гімназії Чернівецької обл. та інших школах Гуцульщини.
На даний час у Верховинському районі підготовкою і захистом матур займаються у десятьох загальноосвітніх школах. За вісім років роботи в районі було захищено більше двохсот матур на різну тематику. Крім того, учні Верховинських загальноосвітніх шкіл, які підготували кращі творчі роботи, брали участь у шістьох зльотах учнівської творчої молоді Гуцульщини, що проводились у Вижницькому районі Чернівецької області.
Більшість з них були нагороджені дипломами І і II ступенів. Роботи цих учнів опубліковані у чотирьох збірниках, які видані відділом освіти Вижницької РДА. Підводячи підсумки спільної роботи філії "Гуцульщина" НДІУ з відділом освіти Верховинської РДА по впровадженню матур, слід відзначити, що в умовах сільських шкіл Гуцульщини вони дають можливість кожному учневі проявити свої здібності в практичній творчій діяльності.
Результативність розробленої методики підготовки і захисту матур проявляється по-різному, в залежності від їх типу. Пошуково-дослідницькі (теоретичні) творчі роботи захищають ті учні, які мають інтелектуальні здібності. Вони використовують ...


Звернутися до повного тексту статті  |  Звернутися до версії для друку

Скачати файл в форматі PDF
Оцінка змісту статті:
Ваша суспільна належність:
Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet