головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2006   Число: #1(18)
пошук по сайту
Лавренчук Інна - Екскурс з історії українських парків

Робота містить дослідницькі пошуки в царині українознавства, де природна естетика займає одне з визначних місць. Давні традиції, які пов’язані із природною естетикою і були втілені в історичні часи у творах садово-паркового мистецтва, мають бути відроджені.

читати далі »

Доній Наталя - Трансформаційні процеси в естетосфері сучасної української популярної культури крізь призму сіверянської культурологічної регіоніки

Стаття присвячена аналізу трансформаційних процесів у сучасній українській популярній культурі крізь призму сіверянської культурологічної регіоніки. Також приділено увагу процесу трансмутації ціннісних орієнтацій, що охоплюють українську етноментальність. Розглядаються особливості взаємовідносин між глобальною та українською популярною культурами.

Статья посвящена анализу трансформационных процессов в современной украинской культуре сквозь призму сиверянской культурологической регионики. Также уделено внимание процессу трансмутации ценностных ориентаций, которые охватывают украинскую этноментальность. Рассматриваются особенности взаимоотношений между глобальной и украинской популярной культурами.

The article is devoted to the analysis of transformation processes in the modern Ukrainian culture through the prism of siveryanskyi culturological region. An author examined the process of transmutation of the valued orientations which cover Ukrainian ethnical mentality. The features of mutual relations between global and Ukrainian popular cultures are examined.

читати далі »

Шлемко Ольга - Гуцульська говірка як засіб самоідентифікації акторів гуцульського театру Гната Хоткевича

Використання гуцульської говірки в контексті діяльності Гуцульського театру, створеного 1910 р. видатним діячем української культури Г. Хоткевичем, не стало предметом діалектологічних зацікавлень науковців. У запропонованій статті показано, що мовний автентизм Гуцульського театру надав йому особливого колориту і самобутності. Новаторство Г. Хоткевича полягало в тому, що він писав п’єси, використовуючи гуцульську говірку, започаткував гуцульське сценічне мовлення. Автор пропонує створити сучасний професійний Гуцульський театр, покликаний відродити кращі традиції самобутнього Гуцульського театру Г. Хоткевича і таким чином сприяти відродженню народних традицій, реальному функціонуванню гуцульських говірок.

Использование гуцульского говора в контексте деятельности Гуцульского театра, созданного в 1910 году выдающимся деятелем украинской культуры Игнатием Хоткевичем, не стало предметом диалектологического интереса ученых. В предлагаемой статье показано, что языковой автентизм Гуцульского театра, который придавал ему особенный колорит и самобытность, заключался, прежде всего, в создании гуцульским говором репертуара, а также в отличном владении им гуцульскими актерами – непосредственными носителями этого говора. Использование в спектаклях гуцульского театра автентичного гуцульского говора, во-первых, придавало сценической речи естественности, органичности, выразительности; во-вторых, помогало актерам создавать полнокровные, колоритные образы гуцулов; в-третьих, пробуждало у них архетипное мышление, возбуждало воображение, фантазию и магически действовало на зрителя. Новаторство Хоткевича заключалось в том, что он нашел новые подходы к написанию пьес гуцульским говором, положил начало гуцульского сценического языка. Автор предлагает создать современный профессиональный гуцульский театр, который призван возродить лучшие традиции самобытного гуцульского театра Игнатия Хоткевича и таким образом способствовать возрождению народных традиций, функционированию гуцульского говора.

The use of hutsul dialect in the context of activity of the Hutsul theater, created in 1910 by Gnat Khotkevich, the prominent Ukrainian figure of culture, did not become the theme of dialectology interest for scientists. It is shown in the article that linguistic authenticity of the Hutsul theater which gave him the special colour and originality consisted, foremost, in creation of repertoire with the hutsul dialect, and also in an excellent use of dialect by hutsul actors – direct transmitters of this manner of speaking. The use of authentic hutsul dialect in the performance at first, gave to a stage speech naturalness, organicness, expressiveness; secondly, helped actors to create colourful characters of hutsuls; thirdly, woke up their archetype thought, excited imagination, fantasy and magically operated on a spectator. The innovation of Khotkevich was in new approaches to writing plays with the hutsul dialect and introducing of a hutsul stage language. An author suggests to create a modern professional hutsul theater to revive the best traditions of original hutsul theater by Gnat Khotkevich and thus to revive folk traditions and functioning of hutsul dialect.

читати далі »

Коротя-Ковальська Валентина - Летять наші голосочки попід небесами

читати далі »

Петрук Наталія - Неформальна спільність і формування засад самоорганізації суспільства (на матеріалі історії українського бароко)

Метою даної статті є з’ясування ролі неформальних спільностей української інтелігенції у напрацюванні засад самоорганізації українського суспільства в добу бароко і в час Руїни.

Целью этой статьи является выяснение значения неформальных объединений украинской интеллигенции в наработке принципов самоорганизации украинского общества в эпоху барокко и во время Руины.

The purpose of this article is to determine a role of informal associations of Ukrainian intelligentsia in the development of self-organizational principles of Ukrainian society in the epoch of baroque and during Ruin.

читати далі »

Романовський Ярослав - Тенденції розвитку військової культури у Збройних Силах України

У статті досліджуються основні тенденції розвитку військової культури у Збройних Силах України та на основі їх аналізу пропонуються шляхи удосконалення цього процесу на сучасному етапі, в умовах реалізації державою європейського вибору, створення нової моделі збройних сил.

В статье исследуются основные тенденции развития военной культуры в Воруженных Силах Украины и на основании их анализа предлагаются усовершенствования этого процесса на современном этапе, в условиях реализации государством европейского выбора, создания новой модели Вооруженных Сил.

This article is devoted to examination of the main trends of development of military culture in Armed Forces of Ukraine. On the basis of their analysis an author offers the ways of improvement of this process through realization of the European choice and creation of new model of Armed Forces.

читати далі »

Литвин Юлія - Драматичні портрети Т. Г. Шевченка: літературна інтерпретація та сценічна доля – розвінчання «безликого» образу

Мета дослідження – всебічно розкрити суть драматичних портретів Шевченка? котрі поставали перед українським глядачем на сценах українських театрів у Черкасах, Львові та Києві, що були створені драматургами у радянський та пострадянський період. З розвитком шевченкознавства й театрального мистецтва таке дослідження конче необхідне? адже дає змогу більш повно осягнути глибину таланту українського генія, критично оцінити літературні та сценічні інтерпретації Кобзаря.

Цель исследования – раскрыть сущность драматических портретов Т. Шевченка, которые представлялись украинскому зрителю на сценах украинских театров в Черкассах, Львове и Киеве, созданные драматургами в советский и постсоветский периоды. С развитием шевченковедения и театрального искуства это исследоавание крайне необходимо, поскольку оно дает возможность полнее постигнуть глубину таланта украинского гения, критически оценить литературные и сценические интерпретации Кобзаря.

A purpose of the research is to expose essence of dramatic portraits of Taras Shevchenko, which were created by dramatists in soviet and post soviet periods and appeared to the Ukrainian spectator on the stages of the Ukrainian theaters in Cherkasy, Lviv and Kyiv. This research became extremely needed with the development of Shevchenko study and theatrical art, as it enables to grasp the depth of talent of Ukrainian genius and to estimate critically the literary and stage interpretations of Kobzar.

читати далі »

Безкоровайна Олена - «Народна пісня – дзеркало народної душі» (М. Драгоманов)

Українська пісня – це джерело духовного й національного здоров’я українського народу, мов Біблія минулого, мов Заповіт майбутнього (О. Кошиць)

читати далі »

Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet