головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2012   Число: #4(45)
пошук по сайту
Короб Антоніна - Навчально-методичний комплект для загальноосвітніх навчальних закладів: понятійно-термінологічний аналіз та критерії впровадження у навчальний процес

У статті досліджено навчальні видання, що використовуються в загальноосвітніх навчальних закладах. Зроблено понятійно-термінологічний аналіз навчальних видань, що включаються до навчально-методичного комплекту, розглянуто їхню видову належність, безпосередньо критерії, що є необхідними для включення видання до комплекту. Спираючись на документальні джерела, зразки видавничої навчальної продукції, розглянуто процес впровадження навчальних видань, що є складовими навчально-методичного комплекту, в освітній процес, законодавчо-правові аспекти впровадження. Визначено, що чільним критерієм у розробці навчально-методичного комплекту є авторська концепція навчальних видань, що базується на українознавчих напрямних.

Ключові слова: навчально-методичний комплект, підручник, навчальний посібник, загальноосвітній навчальний заклад, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, апробація, моніторинг, гриф навчальної літератури, накази, видавництво.

Учебно-методический комплект для общеобразовательных учебных заведений: понятийно-терминологический анализ и критерии внедрения в учебный процесс

В статье исследованы учебные издания, которые используются в общеобразовательных учебных заведениях. Сделан понятийно-терминологический анализ учебных изданий, которые включаются в учебно-методический комплект, рассмотрена их видовая принадлежность, непосредственно критерии, необходимые для включения издания в комплект. Опираясь на документальные источники, образцы издательской учебной продукции, рассмотрены процесс внедрения учебных изданий, которые являются составляющими учебно-методического комплекта, в образовательный процесс, законодательно-правовые аспекты внедрения. Определено, что главным критерием в разработке учебно-методического комплекта является авторская концепция учебных изданий, которая базируется на украинознавческих направляющих.

Ключевые слова: учебно-методический комплект, учебник, учебное пособие, общеобразовательное учебное заведение, Министерство образования и науки, молодежи и спорта Украины, апробация, мониторинг, гриф учебной литературы, приказы, издательство.

Educational-methodological set for institutions of general education: conceptual-terminological analysis and educational process application criteria

Educational publications which are used in institutions of general education are researched in the article. Conceptual-terminological analysis of educational publications which are included to the educational-methodological set is made; their specific belonging is viewed, which is important for including a publication to the set. Based on documentary sources and examples of publishing educational products the process of scientific publications application, which are components of educational-methodological set, into educational process is viewed so as legislative aspects of its application. It is determined that a prominent criterion in the development of educational-methodological set is the author’s concept of educational publications which is based on Ukrainian studies directions.

Key words: educational-methodological set, schoolbook, educational manual, institution of general education, Ministry of education and science, youth and sport of Ukraine, approbation, monitoring, stamp of educational literature, decrees, publishing house.

читати далі »

Левицька Надія - Методика викладання гуманітарних дисциплін у ВНЗ Наддніпрянщини (друга половина ХІХ – початок ХХ століття)

На основі архівних джерел та літератури аналізується методика викладання гуманітарних дисциплін у вищих навчальних закладах Наддніпрянської України у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Акцентується увага на з’ясуванні стану вивчення проблеми, її історіографії, опрацюванні архівних джерел. Вказано, якими державними органами здійснюється науково-методичне забезпечення та якими державними документами регламентуються вимоги до нього. Подається та характеризується структура науково-методичного забезпечення навчального процесу гуманітарних вищих навчальних закладів. Порівнюється науково-методичне забезпечення державних та приватних вищих навчальних закладів, яке залежало від їх фінансування.

Ключові слова: вища гуманітарна освіта, науково-методичне забезпечення, методологія, методика, історіографія, література, бібліотека, архіви.

Методика преподавания гуманитарных дисциплин в вузах Приднепровья (вторая половина XIX – начало ХХ века)

На основе архивных источников и литературы анализируется методика преподавания гуманитарных дисциплин в высших учебных заведениях Приднепровской Украины во второй половине XIX – начале ХХ в. Акцентируется внимание на выяснении состояния изучения проблемы, ее историографии, обработке архивных источников. Указано, какими государственными органами осуществляется научно-методическое обеспечение и какими государственными документами регламентируются требования к нему. Подается и характеризуется структура научно-методического обеспечения учебного процесса гуманитарных высших учебных заведений. Сравнивается научно-методическое обеспечение государственных и частных высших учебных заведений, которое зависело от их финансирования.

Ключевые слова: высшее гуманитарное образование, научно-методическое обеспечение, методология, методика, историография, литература, библиотека, архивы.

Methodology of the humanities tuition in higher education institutions of Naddniprianshchyna

Based on archival sources and literature the methodology of the humanities tuition in higher education institutions of Naddniprianshchyna in th second half of XIX – beginning of XX century is analyzed. The attention is focused on studying the state of the problem, its historiography, the processing of archival sources, as well as on the structure of the scientific and methodological support of educational process in humanitarian higher educational institutions.

Key words: high humanitarian education, scientific-methodical provision, methodology, methodic, literature, library, archives.

читати далі »

Присяжна Тетяна - Методичні рекомендації до викладання українознавства у загальноосвітніх навчальних закладах

Теоретичні розробки науковців, практична діяльність педагогів підтверджують, що українознавство є потужним засобом виховання та розвитку нової української людини, яка бере безпосередню участь у розбудові сучасного громадянського суспільства та відродженні культурних і духовних цінностей...

читати далі »

Новотна Валентина - На допомогу вчителю українознавства

ТЕМА УРОКУ: «УКРАЇНКА, ЩО ПІДКОРИЛА СВІТ (ІСТОРІЯ ЖИТТЯ СОЛОМІЇ КРУШЕЛЬНИЦЬКОЇ)»

читати далі »

Дудар Ольга - ТЕМА УРОКУ: «АРХІТЕКТУРА УКРАЇНИ»

(7 КЛАС)

читати далі »

Дудар Ольга - Тема уроку: «Традиційні українські прикраси від давнини до сьогодення»

(7 клас)

читати далі »

Литвинчук Наталія - Особливості загальної обізнаності школярів про традиційні промисли і ремесла (етнографічно-статистичний аналіз)

За результатами анкетного опитування міських та сільських старшокласників Сумщини досліджуються особливості загальних знань учнів про традиційні промисли і ремесла: визначається рівень обізнаності молоді з ремісничими галузями та ступінь значливості джерел надходження відповідної інформації. Проаналізувавши та зіставивши отримані статистичні дані, автор робить висновок, що обізнаність старшокласників зі складом традиційних промислів і ремесел має різні вияви, рівень їх поінформованості щодо промислово-ремісничих галузей народного виробництва є результатом сприйняття інформації через ЗМІ та завдяки особистій усній комунікації, при цьому визначальною є міжпоколінна передача інформації.

Ключові слова: анкетне опитування, джерела інформації, обізнаність, учнівська молодь, промисли та ремесла Сумщини.

Особенности общей осведомленности школьников о традиционных промыслах и ремеслах (этнографическо-статистический анализ)

По результатам анкетного опроса городских и сельских старшеклассников Сумщины исследуются особенности общих знаний учащихся о традиционных промыслах и ремеслах: определяется уровень осведомленности молодежи с ремесленными отраслями и степень значимости источников поступления соответствующей информации. Проанализировав и сопоставив полученные статистические данные, автор делает вывод, что осведомленность старшеклассников с составом традиционных промыслов и ремесел имеет разные проявления, уровень их осведомленности относительно промышленно-ремесленных отраслей народного производства является результатом восприятия информации через СМИ и благодаря личной устной коммуникации, при этом определяющей есть передача информации в поколениях.

Ключевые слова: анкетный опрос, источники информации, осведомленность, учащаяся молодежь, промыслы и ремесла Сумщины.

Peculiarities of pupils’ general notice about traditional crafts and professions (ethnographic and statistic analysis)

By results of questioning of city and country senior pupils of Sumshchyna, peculiarities of pupils’ general knowledge about traditional crafts and professions are researched: the level of youth’s notice about traditional handicraft branches and level of importance of sources income about the information needed is determined. After analyzing and comparing statistic data received, the author makes a conclusion that senior pupil’snotion about traditional crafts and professions has got different displays. Also level of their knowledge about handicraft-industrial branches of national industry is a result of information perception through the mass media and their own oral communication, herewith the most determinant is intergeneration information transfer.

Key words: questioning, information sources, notion, senior pupils, crafts and professions of Sumshchyna.

читати далі »

Петрук Вікторія - Філософський аспект сучасної освіти

Різні педагогічні проблеми, що стосуються теорії і практики зокрема, а також системи освіти загалом, вже неможливо вирішити без їх філософського аналізу та осмислення, без серйозного обґрунтування в загальному культурному та історичному контекстах через те, що сфера освіти причетна до взаємодії філософії з усіма формами життєдіяльності людини більше, ніж інші форми культури. В умовах сучасного соціуму формуються нові уявлення про освітню реальність, що лежить у проблемному полі нинішньої філософії освіти. І найважливішим з таких уявлень є розуміння безперервного освітнього процесу. За останні роки розвиток інформаційних технологій зробив актуальною проблему модернізації системи освіти, суть якої відбилася в концепції дистанційної освіти.

Ключові слова: освіта, філософія, людина, безперервна освіта, інформація, інновації, картина світу, знання.

Философский аспект современного образования

Различные педагогические проблемы, касающиеся теории и практики в частности, а также системы образования в целом, уже невозможно решить без их философского анализа и осмысления, без серьезного обоснования в общем культурном и историческом контекстах потому, что область образования причастна к взаимодействию философии со всеми формами жизнедеятельности человека больше, нежели иные формы культуры. В условиях современного социума формируются новые представления об образовательной реальности, которая лежит в проблемном поле нынешней философии образования. И важнейшим из таких представлений является понимание непрерывного образовательного процесса. За последние годы развитие информационных технологий сделало актуальной проблему модернизации системы образования, суть которой отразилась в концепции дистанционного образования.

Ключевые слова: образование, философия, человек, непрерывное образование, информация, инновации, картина мира, знания.

The philosophical aspect of modern education

There are many problems in the education system that can not be solved without philosophical understanding, philosophical reflection, without serious theoretical foundation in the general cultural and historical context. The field of education involved in the dialogue of philosophy with all forms of human activity more than other forms of culture. In the problem field of modern philosophy of education is gradually forming the new ideas about the educational reality, which consist in a modern society. The most important of these concepts is the understanding of education as a continuous process. During the last years the development of information technology has made urgent the problem of modernization of the education system, the essence of which is reflected in the concept of distance education.

Key words: education, philosophy, human, continuous education, information, innovation, understanding of the world, knowledge.

читати далі »

Фєсік Олена - Підсумки IV Міжнародного конкурсу з українознавства для студентів та молодих учених

13–14 грудня 2012 р. у Національному науково-дослідному інституті українознавства та всесвітньої історії відбувся очний етап ІV Міжнародного конкурсу з українознавства для студентів та молодих учених...

читати далі »

Кононенко Петро - Майбутнє українознавства.

Критеріальним у різноманітті форм конкурсних завдань і, відповідно, змагань є, зрозуміло, захист науково-дослідних робіт...

читати далі »

Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet