головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2010   Число: #3(36)
пошук по сайту
Житарюк Іван - Формування системи національної освіти Буковини та Північної Бесcарабії (Хотинщини) за часів їх перебування у складі Австрії та царської Росії

У статті висвітлено особливості становлення української освітньої системи Буковини та Північної Бессарабії (Хотинський повіт) за часів їх перебування у складі Австрії і царської Росії, акцентовано увагу на участі державних органів влади у її формуванні. Зазначено, що зростання мережі народних шкіл Буковини, їх перетворення з одно- в чотирикласові, а також збільшення кількості українців, які оволодівали грамотою, було значним прогресом щодо залучення україномовного населення до освітнього процесу. З’ясовано, що владні структури Російської імперії в полінаціональних регіонах ігнорували мовні проблеми у навчальних закладах, зокрема, у Північній Бессарабії (Хотинщині) всі навчальні дисципліни тривалий час викладали лише російською мовою.

Ключові слова: Буковина, Північна Бессарабія (Хотинський повіт), полінаціональний регіон, українська освітня система.

Формирование системы национального образования Буковины и Северной Бесcарабии (Хотинщины) во времена их пребывания в составе Австрии и царской России

В статье освещены особенности становления украинской образовательной системы Буковины и Северной Бессарабии (Хотинский уезд) во времена их пребывания в составе Австрии и царской России, акцентировано внимание на участии государственных органов власти в ее формировании. Указано, что рост сети народных школ Буковины, их превращение с одно- в четырехклассные, а также увеличение количества украинцев, овладевающих грамотой, было значительным прогрессом по привлечению украиноязычного населения к образовательному процессу. Выяснено, что властные структуры Российской империи в полинациональных регионах игнорировали языковые проблемы в учебных заведениях, в частности, в Северной Бессарабии (Хотинщине) все учебные дисциплины длительное время преподавали только на русском языке.

Ключевые слова: Буковина, Северная Бессарабия (Хотинский уезд), полинациональный регион, украинская образовательная система.

Formation of system of national education of Bukovyna and North Bessarabia in time when they were included in Austria and tsarist Russia

The article reflects peculiarities of origin of national education of Bukovyna and North Bessarabia (Khotyn Region) in time when they were included in Austria and tsarist Russia, attention on participation of authority public organ in its formation is accentuated. It is indicated that increase of network of Bukovyna national schools, their transformation from one-classed to four-classed and increase of quantity of Ukrainians who had been getting knowledge was considerable progress in involvement of Ukrainian speaking population into educational process. It is ascertained that authority structures of Russian Empire ignored language problems in educational institutions of poly-national regions, particularly all academic subjects in schools of North Bessarabia (Khotyn Region) were taught in Russian for a long time.

Key words: Bukovyna, North Bessarabia (Khotyn Region), poly-national region, Ukrainian educational system.

читати далі »

Балагура Олена - Виховання духовної культури у студентів вищих навчальних закладів

У статті з’ясовано роль сучасної вищої освіти у формуванні високодуховної та національно свідомої молоді.

Ключові слова: духовність, виховання, національна освіта, студентство.

Воспитание духовной культуры у студентов высших учебных заведений

В статье определяется роль современного высшего образования в формировании высокодуховной и национально сознательной молодежи.

Ключевые слова: духовность, воспитание, национальное образование, студенчество.

Training of spiritual culture of students of higher educational institutions

Role of modern higher education in the formation of highly spiritual and nationally conscious youth is elucidated in the article.

Key words: spirituality, education, national community, studentship.

читати далі »

Карпенко Наталя - Можливості побудови анкети в соціолінгвістиці (на прикладі анкети для вихованців закладів інтернатного типу)

У статті висвітлюється перший етап дослідження питання функціонування української мови в інтернатних закладах для сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а саме: вивчено та наведено статистичні дані функціонування мережі шкіл-інтернатів в Україні; розроблено анкету для цієї категорії дітей, на прикладі анкети продемонстровано можливості побудови опитувальника як такого. Цей напрям роботи вважається досить перспективним та актуальним, оскільки питання функціонування української мови в інтернатних закладах фактично не досліджувалося. Запропонована анкета надалі буде впроваджена на практиці.

Ключові слова: соціолінгвістичний моніторинг, школи-інтернати, українська мова, анкета, запитання.

Возможности построения анкеты в социолингвистике (На примере анкеты для заведений интернатного типа)

В статье представлен первый этап исследования вопроса функционирования украинского языка в интернатных заведениях для сирот и детей, лишенных родительской опеки, а именно: изучены и представлены статистические данные функционирования сети школ-интернатов для сирот и детей, лишенных родительской опеки, в Украине; разработана анкета для данной категории детей, на примере которой продемонстрированы возможности построения опросника как такового. Это направление работы считается достаточно перспективным и актуальным, поскольку вопрос функционирования украинского языка в интернатных заведениях фактически не исследовался. Предложенная анкета в дальнейшем будет внедрена на практике.

Ключевые слова: социолингвистический мониторинг, школы-интернаты, украинский язык, анкета, вопрос.

Possibility of form construction in social linguistics

The article clears up the first stage of research of Ukrainian language functioning in the boarding schools for orphans and children who are deprived of parental rights namely statistical data of functioning of boarding schools network are researched and made, form for this category of children is developed, for instance of this form possibilities of questionnaire in itself construction is developed. This direction of work is considered to be quite perspective and urgent because the question of functioning of Ukrainian language in boarding schools hadn’t been researched in fact. Propounded form further will be introduced in practice.

Key words: social and linguistic monitoring, boarding schools, Ukrainian language, form, question.

читати далі »

ННДІУ - Українознавство. Програма кандидатського іспиту зі спеціальності 09.00.12

Автори:

Петро Кононенко, доктор філологічних наук, професор, академік

Тарас Кононенко, кандидат філософських наук, доцент

Ангеліна Пономаренко, кандидат філологічних наук

читати далі »

Козлов Анатолій - Українознавство у ВНЗ України: стан і перспективи

У статті представлено досвід роботи кращих кафедр українознавства ВНЗ України і подано деякі рекомендації.

Ключові слова: ВНЗ, українознавство.

Украинознавство в высших учебных заведениях Украины: состояние и перспективы

В статье представлен опыт работы лучших кафедр украинознавства вузов Украины и даны некоторые рекомендации.

Ключевые слова: вуз, украинознавство.

Ukrainoznavstvo in the institutions of higher education of Ukraine: condition and prospects

Work experience of the state best departments of Ukrainoznavstvo and some recommendations are presented in the article.

Key words: institution of higher education, Ukrainoznavstvo.

читати далі »

Лукашенко Віктор - Структура, зміст, методичні рекомендації з проведення іспиту загальнодержавної сертифікації української мови рівня В2

Метою статті є залучення широкого кола освітян, науковців, громадськості до обговорення результатів науково-дослідницької діяльності ННДІУ у напрямку запровадження в Україні загальнодержавної сертифікації рівнів володіння українською мовою шляхом інформування читачів про структуру, зміст, методичні рекомендації щодо проведення сертифікаційного іспиту з української мови рівня В2. Представлено авторську (ННДІУ) модель системи рівнів володіння українською мовою, наведено розроблені критерії оцінювання структурних складників загальнодержавного сертифікаційного іспиту рівня В2. У статті також стисло висвітлено важливість застосування на сучасному етапі розвитку української освіти електронних навчально-методичних комплексів (ЕНМК). Представлено загальне авторське бачення вимог щодо їх структури та змісту.

Ключові слова: загальнодержавна сертифікація української мови, рівень володіння українською мовою В2, електронний навчально-методичний комплекс (ЕНМК), Універсальний освітній програмний комплекс «KSL» (УОПК «KSL»).

Структура, содержание, методические рекомендации по проведению экзамена общегосударственной сертификации украинского языка уровня В2

Цель статьи – привлечь широкий круг работников образования, учёных, общественность к обсуждению результатов научно-исследовательской работы ННИИУ в направлении внедрения в Украине общегосударственной сертификации уровней владения украинским языком путём информирования читателей о структуре, содержании, методических рекомендациях относительно проведения сертификационного экзамена по украинскому языку уровня В2. Представлена авторская (ННИИУ) модель системы уровней владения украинским языком, приводятся разработанные критерии оценивания структурных составляющих сертификационного экзамена уровня В2. Также в статье кратко освещается важность применения на современном этапе развития украинского образования электронных учебно-методических комплексов (ЭУМК). Представлено общее авторское видение требований к структуре и содержанию ЭУМК.

Ключевые слова: общегосударственная сертификация украинского языка, уровень владения украинским языком В2, электронный учебно-методический комплекс (ЭУМК), Универсальный образовательный программный комплекс «KSL» (УОПК «KSL»).

Structure, content and methodological recommendation for Ukrainian language (level 3) national certification exam

The aim of the article is to attract many educationists, researchers and community to discuss the results of research activity of NRIU in a beeline of establishment of national certification of Ukrainian language in Ukraine by informing readers about the structure, content and methodological recommendation about conducting Ukrainian language (level B2) national certification exam. Author (NRIU) model of Ukrainian language level system is given. Developed criteria of assessment of structural components of national certification test (level B2) are represented. The importance of application of electronic educational and methodological complexes (EEMC) on the modern stage of development of Ukrainian education is briefly explained. General author view of demands about structure and content of such exam is represented.

Key words: national certification of Ukrainian language, language level B2, electronic educational and methodological complex (EEMC), comprehensive educational program complex «KSL».

читати далі »

Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet