головнановинипошукредакціяконтакти
пошук по сайту
Крижанівська Валентина - Українознавство в загальноосвітніх навчальних закладах

Стаття створена на допомогу вчителю українознавства. Автор наводить визначення основних українознавчих понять і розкриває зміст сучасних особистісно-зорієнтованих технологій навчання. Науковець висвітлює орієнтири сучасної української освіти, що дає можливість вчителю побачити місце українознавства в системі національних, гуманістичних, демократичних і правових цінностей.

Ключові слова: цілісність, інтеграція, ідентичність, особистісно-зорієнтовані технології, життєва компетентність, інтерактивне навчання.

Статья создана в помощь учителю украиноведения. Автор приводит определения основных украиноведческих понятий и раскрывает содержание современных личностно-ориентированных технологий обучения. Ученый освещает ориентиры современного украинского образования, что дает возможность учителю увидеть место украиноведения в системе национальных, гуманистических, демократических и правовых ценностей.

Ключевые слова: целостность, интеграция, идентичность, личностно-ориентированные технологии, жизненная компетентность, интерактивное обучение.

The article was created as an assistance for teachers of Ukrainian science. The author gives definitions of the basic concepts of Ukrainian science and reveals the content of the modern individual referenced training technologies. The scientist throws light on contemporary Ukrainian education turning points which enables teacher to see the place of Ukrainian science in the system of national, humanistic, democratic and legal values.

Key words: integrity, integration, identity, individual referenced technologies, life competence, interactive media in education.

читати далі »

Федоренко Олександр - Геополітичні дослідження в українознавстві

У статті досліджуються передумови становлення геополітики в українознавстві як дослідного напряму в концентрі «Україна-держава». Основною в геополітичних дослідженнях визначається проблема пізнання взаємозв’язку природних явищ і політичних процесів у становленні української державності.

Ключові слова: природне середовище, географічні фактори, геополітична проблематика, біогеографічний регіон, геостратегічні інтереси.

Геополитические исследования в украиноведении

В статье исследуются предпосылки становления геополитики в украиноведении как исследовательского направления в концентре «Украина – государство». Основной в геополитических исследованиях определяется проблема познания взаимосвязи природных явлений и политических процессов в становлении украинской государственности.

Ключевые слова: природная среда, географические факторы, геополитическая проблематика, биогеографический регион, геостратегические интересы.

Geopolitical Researches in Ukrainian Study

The article is devoted to the research of pre-conditions of formation of geopolitics as experimental direction of “Ukraine-state” consenter. Author confirmed that the problem of cognition of correlation of the natural phenomena and political processes in formation of the Ukrainian state system is the principle matter of geopolitical researches.

Key words: environment, geographical factors, geopolitic problematics, biogeographical region, geostrategic interests.

читати далі »

Пеньковець Олександра - Національна освіта і державна освітня політика в українознавчо-філософському вченні С. Русової

У статті розглядається проблема співвідношення освіти і держави, національної освіти і національної держави в українознавчо-філософському контексті С.Русової. Авторка висловлює думку про те, що твори філософа-педагога С.Русової мають непересічне значення як джерело філософського аналізу освіти в Україні. Вони в багатьох аспектах не втратили своєї актуальності у контексті сучасної модернізації освіти України, мета якої – створення системи національної освіти, здатної забезпечити плідне існування українського народу у XXI ст.

Ключові слова: національна освіта, держава, церковно-православні установи, національна школа, реформа освітньої сфери, світоглядно-філософський підхід.

Национальное образование и государственная образовательная политика в украиноведческо-философском учении С. Русової

В статье рассматривается проблема соотношения образования и государства, национального образования и национального государства в украиноведческо-философском контексте С.Русовой. Автор высказывает свое мнение о том, что произведения философа-педагога С.Русовой имеют большое значение как источник философского анализа образования в Украине. Они по многим аспектам не потеряли своей актуальности в контексте современной модернизации образования Украины, цель которой – создание системы национального образования, способной обеспечить плодотворное существование украинского народа в ХХІ ст.

Ключевые слова: национальное образование, государство, церковно-православные учреждения, национальная школа, реформа образовательной сферы, мировоззренческо-философский подход.

National Education and State Educational Policy in the Ukrainian Study and Philosophical Doctrine of Sofiya Rusova

The article is devoted to the problem of correlation of education and state, national education and national state in the Ukrainian study and philosophical doctrine of S. Rusova. Author considers that Rusova’s works have a great value as a source of philosophical analysis of education in Ukraine. They did not lose their actuality in the context of modernization of Ukrainian education, a purpose of which is to create a system of efficient national education for Ukrainian people in the XXI century.

Key words: national education, state, orthodox establishments, national school, reform of educational sphere, world outlook and philosophical approach.

читати далі »

Гомотюк Оксана - Університети як осередки українознавчих досліджень

Пропонована стаття є спробою дослідити українознавчу місію Харківського, Київського та Одеського університетів у ХІХ ст. автор наголошує на тому, що новітня концепція окремішності українців з їх власною багатовіковою історією вперше з’явилася саме в середовищі інтелектуалів Харківського та Київського університетів. Наукове обґрунтування самобутності українського народу, його особливостей та відмінностей від інших з метою довести право на повноцінний соціально-політичний та економічний розвиток визначається поворотним для розвитку науки та національної свідомості українців.

Ключові слова: українознавча наука, інтелектуальна думка, періодичні видання, українознавчі студії, філологічний напрямок, науковий осередок.

Предлагаемая статья является попыткой исследовать украиноведческую миссию Харьковского, Киевского и Одесского университетов в ХІХ ст. Автор отмечает, что новейшая концепция независимости украинцев с их собственной многовековой историей впервые появилась именно в среде интеллектуалов Харьковского и Киевского университетов. Научное обоснование самобытности украинского народа, его особенностей и отличий от других с целью доказать право на полноценное социально-политическое и экономическое развитие определяется поворотным для развития науки и национального сознания украинцев.

Ключевые слова: украиноведческая наука, интеллектуальная мысль, периодические издания, украиноведческие студии, филологическое направление, научный центр.

The given article is an attempt to investigate the Ukrainian science mission in 19th century of Kharkov, Kiev and Odessa universities. The author emphasizes that the latest concept of independence of Ukrainians with their own centuries-old history first appeared among intellects of Kharkov and Kiev universities. The scientific determination of Ukrainian people originality, its features and differences from others with the purpose of verification the right of high-grade sociopolitical and economic development is defined as turning point for development of a science and national consciousness of Ukrainians.

Key words: Ukrainian science, intellectual idea, periodicals, ukrainian studios, philological school, scientific cell.

читати далі »

Пригоровська Лідія - До питання про співпрацю О.П.Довженка з подвижниками дефектології

Автор розглядає деякі аспекти дружньої співпраці видатного діяча української культури, всесвітньо відомого кінорежисера й письменника О.П.Довженка з такими яскравими особистостями в дефектології, як І.О.Соколянський та О.І.Скороходова.

Ключові слова: педагог-новатор, сурдопедагогіка, дефектологія, педагогізація навчання мистецьких кадрів, освітянська взаємопідтримка.

К вопросу о сотрудничестве А.П. Довженко с подвижниками дефектологии

Автор рассматривает некоторые аспекты дружественного сотрудничества выдающегося деятеля украинской культуры, всемирно известного кинорежиссера и писателя А.П.Довженко с такими яркими личностями в дефектологии, как И.А.Соколянский и О.И.Скороходова.

Ключевые слова: педагог-новатор, сурдопедагогика, дефектология, педагогизация обучения искусствоведческих кадров, педагогическая взаимоподдержка.

Collaboration of Oleksandr Dovzhenko with the Ascetics of Defectology

Author examines some aspects of collaboration of Olexandr Dovzhenko, a prominent figure of the Ukrainian culture, world known film director and writer with such famous personalities in the area of defectology as І. Sokolyanskyi and O. Skorokhodova.

Key words: teacher - innovator, ASL pedagogy, defectology, pedagogisation of training of the art criticism staff, pedagogical aid.

читати далі »

Несторяк Марія - Відображення лексичних особливостей гуцульських говірок у повісті М. Коцюбинського "Тіні забутих предків".

Стаття присвячена мовним особливостям повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків». Автор дослідила усну мову жителів Гуцульщини і порівняла з діалектними формами повісті, що стало підґрунтям для аналізу майстерності письменника. М.Несторяк звертає увагу на те, що М.Коцюбинський вводить у канву твору чимало діалектизмів не лише щоб створити колорит місцевості чи познайомити читача з особливостями гуцульської говірки, а й тому, що чимало понять не мають відповідної літературної назви, оскільки відомі тільки в гуцульському побуті. Стаття може бути корисною для вчителів літератури, філологів, всіх, хто цікавиться творчістю М.Коцюбинського.

Ключові слова: діалектизми, фольклорний матеріал, говірка, літературна форма, народнопоетична творчість.

Статья посвящена языковым особенностям повести М.Коцюбинского «Тени забытых предков». Автор исследовала устную речь жителе Гуцульщины и сравнила с диалектными формами повести, что составило основу анализа мастерства писателя. М.Несторяк обращает внимание на то, что М.Коцюбинский вводит в канву произведения немало диалектизмов не только чтобы создать колорит местности или познакомить читателя с особенностями гуцульского говора, но и потому, что многие понятия не имеют соответствующего литературного названия, поскольку известны только в гуцульском быту. Статья может быть полезна учителям литературы, филологам, всем, кто интересуется творчеством М.Коцюбинского.

Ключевые слова: диалектизмы, фольклорный материал, говор, литературная форма, народнопоэтическое творчество.

The article is devoted to the language peculiarities of the story "Shadows of forgotten ancestors" by M. Kotsjubinsky. The author has investigated the oral speech of Huzulschina inhabitants and compared it to dialect forms presented in the story which has made a basis for the analysis of the writer’s technique. M. Nestorjak emphasizes that M.Kotsjubinsky brings into an outline of work many dialecticisms not only to create a local colour or to acquaint the reader with features of a huzul dialect but also because many concepts don’t have a corresponding literary designation as they are known only in a huzul life. The article may be useful to teachers of the literature, philologists and everyone interested in M.Kotsjubinsky’s creativity.

Key words: dialecticisms, folklore material, dialect, literary form, national poetic creativity.

читати далі »

Самійленко Григорій - Відкриття університету на Чернігівщині: з історії проблеми

У статті наводяться відомості про заснування університету на Лівобережній Україні, історія якого розпочиналася з Ніжинської гімназії Вищих наук. Розглянуто проблеми становлення та реформування гімназії за період їі існування. Згадані імена найвидатніших педагогів ніжинської вищої школи, результатом роботи яких стало створення відкритого класичного університету в м.Ніжині.

Открытие университета на Черниговщине: из истории проблемы

В статье приводятся сведения об основании университета на Левобережной Украине, история которого начиналась с Нежинской гимназии Высших наук. Рассмотрены проблемы становления и реформирования гимназии за период ее существования. Упомянуты имена самых выдающихся педагогов нежинской высшей школы, результатом работы которых стало создание открытого классического университета в г. Нежине.

Opening of the University in Chernigiv Region: from the History of Problem

In the article author introduced information on foundation of university on Left-bank Ukraine, history of which began with Nizhyn Gymnasium of Higher Sciences. The researcher discovered the problems of formation and reformation of gymnasium for the whole period of its existence and mentioned the names of the most prominent teachers of Nizhyn Higher School whose activities resulted to the creation of the opened classic university in Nizhyn.

читати далі »

Шейко Сергій - Національно-історичні особливості становлення філософсько-освітянських ідей М.В. Гоголя та їхній вплив на розвиток освіти в Росії першої половини ХІХ ст.

У статті автор говорить про реконструкцію теоретико-культурологічних засад сучасної філософії освіти, яка вимагає суттєвого дослідження національно-історичних особливостей формування філософсько-освітянських ідей у духовній культурі ХVІІІ першої половини ХІХ ст. як в Україні так і в Росії. Як факт автор показує погляди на цю ідею М. В. Гоголя. І що саме розробка Гоголем філософсько-освітянської проблематики розвивалася паралельно і майже в один історичний час із філософськими узагальненнями творців західноєвропейської університецької освіти початку ХІХ ст.

Национально-исторические особенности становления философско-просветительских идей М.В.Гоголя и их влияние на развитие образования и России в первой половине XIX века

В статье автор говорит о реконструкции теоретико-культурологических аспектов современной философии, которая требует существенного исследования национально-исторических особенностей формирования философско-просветительских идей в духовной культуре XVIII первой половины ХІХ ст. Как в Украине так и в России. Как факт автор показывает взгляды на эту идею Н. В. Гоголя. И что именно разработка Гоголем философско-просвещенской проблематики развивалась паралельно и почти в одно историческое время с философскими обобщениями творцов западноевропейского университетского образования начала ХІХ ст.

National and Historical Peculiarities of Formation of Gogol’s Philosophical and Educational Ideas and Their Influence on the Development of Education in Russia in the First Half of the XIX Century

The article is devoted to reconstruction of theoretical and culturological aspects of modern philosophy which requires substantial research of national-historical features of formation of philosophical and educational ideas in the spiritual culture of the XVIII - first half of the ХІХ centuries in Ukraine and Russia. In the publication author shows Gogol’s views on this idea. He developed philosophical-educational problematic along with philosophical generalizations of creators of west-European university education of the beginning of the XIX century.

читати далі »

Філіпчук Георгій - Національні і європейські виміри української педагогіки

Автор статті доводить, що входження нашої країни в європейське суспільство, в освітній простір через Болонський процес повинно водночас посилювати українознавчі цінності у змісті освіти. У Болонській і Сорбонській деклараціях зазначається, що національні особливості і загальні інтереси повинні взаємодіяти, взаємопосилюватися.

Ключові слова: національна культура, мовне багатство, етноцінності цінності і традиції, агресивний, депресивний стан української молоді, національні системи освіти, гуманітарна, суспільна складова змісту освіти

Национальные и европейские измерения украинской педагогики

Автор статьи доказывает, что в вхождение страны в европейское сообщество и в европейскую сферу просвещения через Болонский процесс требует одновременной актуализации украиноведческого компонента, укрепления украинских ценностей в самом содержании образования. В Болонской и Сорбонской декларациях подчеркивается, что национальные особенности и общие интересы должны теснее взаимодействовать, взаимоусиливаться.

Ключевые слова: национальная культура, богатство речи, етнонациональные ценности и традиции, агресивное, депресивное состояние украинской молодежи, национальные системы образования, гуманитарная, общественная составляющая содержания образования

National and European Measurings of Ukrainian Pedag

Author of the article proves that entrance of our country to European community and European sphere of education through the Bologna process requires both actualization of Ukrainian study component and strengthening of the Ukrainian values in the content of education. It is emphasized in Bologna and Sorbonna declarations that national features and general interests must be closer co-operated and intersthrengthened.

Key words: national culture, means of language, ethnonational values and traditions, agressive, depressive position of the Ukrainian youth, national systems of education, humanitarian, social constituent of content of education.

читати далі »

Сазоненко Ганна - І знову... інновації в Українському гуманітарному ліцеї

Авторка статті розповідає про досвід створення при Українському гуманітарному ліцеї “Партнер-клубу” до складу якого увійшли близько вісімнадцяти українських освітніх закладів, що розташовані як в Україні так і на пострадянському просторі. Мета “Партнер-клубу” – створення умов для індивідуального інтелектуально-креативного розвитку, засвоєння та поширення позитивного досвіду життєдіяльності та життєтворчості особистості,творення високодуховного, високоінтелектуального, високотехнологічного, інформаційно-спрямованого освітнього простору.

Ключові слова: інноваційний освітній проект, менеджмент, організація, майстер-класи, інформаційний бюллетень, педагогічна майстерня, модель успіху, імідж навчального закладу.

И сново…инновации в Украинском гуманитарном лицее

Автор статьи делится богатым опытом организации на базе Украинского гуманитарного лицея «Партнер клуба», членами которого стали восемнадцать учебных заведений, которые функционируют как в Украине, так и на всем постсоветском пространстве. Цель «Партнер клуба» – создание условий для индивидуального интеллектуально - креативного развития, усвоения и распространения новаторского опыта жизнедеятельности и творческой деятельности личности, формирование духовного, высокоинтеллектуального, высокотехнологического, информационно- направленного, образовательного пространства.

Ключевые слова: инновационный образовательный проект, менеджмент, организация, мастер - классы, информационный бюллетень, педагогическая мастерская, модель успешного развития, имидж учебного заведения.

New Innovations in Ukrainian Humanitarian Lyceum

Author of the article shares with rich experience of organization of «Partner Club» on the base of Ukrainian Humanitarian Lyceum. Its members are eighteen educational establishments of Ukraine and post-Soviet countries. The purpose of the «Partner club» is creation of conditions for individual intellectual and creative development, adoption and distribution of innovative experience of life and creative activities of personality, formation of spiritual, high intelligent, high technological and informational directed educational space

Key words: innovative educational project, management, organization, master is classes, news-letter, pedagogical workshop, model of successful development, image of educational establishment.

читати далі »

Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet