головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2011   Число: #1(38)
пошук по сайту
Чемеркін Сергій - Причини низького рівня досліджуваності української мови в Інтернеті

У статті порушено проблему низького рівня досліджуваності української мови в мережі Інтернет. Зазначено, що нині зростає кількість користувачів, які спілкуються українською мовою у Всесвітній мережі, збільшується україномовний контент, відтак актуалізуються питання, пов’язані з дослідженням української мови в Інтернеті. Серед чинників, які не сприяють виникненню зацікавленості з боку науковців щодо цього об’єкта дослідження, автор визначає відсутність ефективної мовної політики, характер вікових особливостей науковців, а також те, що українська мова в Інтернеті – надзвичайно динамічна система, яка має тісний зв’язок з іншими семіотичними системами і яка є репрезентантом нової філософії мови.

Ключові слова: українська мова в Інтернеті, інтернет-комунікація, норма, кодифікація.

Причины низкого уровня исследованности украинского языка в Интернете

В статье затронута проблема низкого уровня исследованности украинского языка в сети Интернет. Акцентируется внимание на том, что сейчас растет количество пользователей, общающихся в Сети на украинском языке, увеличивается украиноязычный контент, соответственно актуализируются вопросы, связанные с исследованием украинского языка в Интернете. Среди факторов, не способствующих заинтересованности со стороны научных работников в отношении данного объекта исследования, автор указывает на отсутствие эффективной языковой политики, характер возрастных особенностей научных работников, а также на то, что украинский язык в Интернете – чрезвычайно динамичная система, тесно связанная с другими семиотическими системами и представляющая новую философию языка.

Ключевые слова: украинский язык в Интернете, интернет-коммуникация, норма, кодификация.

The reasons why Ukrainian language in the Internet is poorly researched

The problem of Ukrainian language research low level in Internet is touched in the article. It is noted that the number Ukrainian speaking Internet users today is growing as well as Ukrainian content. Thus questions connected with research of the Ukrainian language in the Internet are actualizing. The author points out such reasons which hinder interest of scientists to this object of research: the absence of effective language policy, character of age peculiarities of the scientists as well as the fact that Ukrainian language in the Internet is an extremely dynamic system which is closely interrelated with other semiotic systems and which is a representative of the new language philosophy.

Key words: Ukrainian language in the Internet, internet communication, norm, codification.

читати далі »

Шляхова Валентина - Українознавчий підхід до формування мовної особистості школяра

У статті запропоновано аналітичний матеріал про можливості досягнення головної освітньої мети мовної освіти у школі – формування національно свідомої мовної особистості школяра – засобами українознавчого наповнення навчального змісту, тобто соціокультурної змістової лінії. Автор окреслює методичні шляхи, які забезпечують самовизначення особистості школяра як носія духовних цінностей українського народу через осмислення ним базових для суспільства концептів: «рідна мова і література», «Батьківщина», «національна культура», «мистецтво», «освіта», «народ», «людство». Проаналізовано сучасну практику становлення україномовної особистості, яка спроможна до самоідентифікації, самовираження та саморозвитку завдяки формуванню у неї українознавчого світогляду, поліфункціональному використанню інформації про Україну в процесі розвитку усіх видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння та письма).

Ключові слова: особистісний підхід до навчання, мовна особистість, мовленнєва компетентність, соціокультурна компетентність.

Украинознавческий подход к формированию языковой личности школьника

В статье представлен аналитический материал о путях достижения главной образовательной цели обучения украинскому языку в школе – формированию национального самосознания у школьника, владеющего украинским языком как родным – средствами украинознавческого наполнения учебного материала, а именно социокультурной линии содержания. Автор описывает методические средства, которые нацелены на самоопределение учащегося как личности, воспитанной на духовных ценностях украинского народа и уважающей их, посредством ознакомления с главными для общества концептами: «родной язык и литература», «Отечество», «национальная культура», «искусство», «образование», «народ», «человечество». Проанализирована современная практика формирования украиноязычной личности, подготовленной к самоидентификации, самовыражению и саморазвитию благодаря сформировавшемуся у нее украинознавческому мировоззрению, полифункциональному использованию информации об Украине в процессе развития всех видов речевой деятельности (слушания, чтения, устной и письменной речи).

Ключевые слова: личностный подход к обучению, языковая личность, речевая компетентность, социокультурная компетентность.

Approach of Ukrainoznavstvo to the formation of pupil’s identity

Analytic material is given about main educational goal of education in school possibilities accomplishment – national consciousness of pupil’s language identity formation – by the means of Ukrainian filling of educational contents, that is social and cultural substance line. Author circumscribes methodological ways which ensure pupil’s identity self-determination as spiritual values of Ukrainian people carrier through his meaningfulness of basic for society consenters «native language and literature», «Motherland», «national culture», «art», «education», «people», «nation». Modern practical work of Ukrainian identity formation which has capacity of self-identification, self-expression and self-development owning to its Ukrainian world-view formation, multifunctional use of information about Ukraine in the process if all kinds of language activity development (listening, reading, speaking and writing) is analyzed.

Key words: рersonal approach to education, language identity, language competence, social and cultural competence.

читати далі »

Волошина Ганна - Значення періодичних видань у мовно-культурній ідентифікації суспільства

У статті простежено вплив періодичних видань на мовно-культурну ідентифікацію українського суспільства. Проаналізовано взаємозв’язок мовно-культурної ідентифікації та світогляду. Світогляд суспільства, під впливом якого формується його мовно-культурна ідентичність, є пріоритетним у ЗМІ, які намагаються за допомогою пропаганди сформувати певні цінності, переконання, ідеали. Тому проблема мовно-культурної ідентифікації та її взаємозв’язок із періодичними виданнями набирають світоглядного характеру.

Ключові слова: мовно-культурна ідентифікація, світогляд, ЗМІ, періодичні видання.

Значение периодических изданий в лингвокультурной идентификации

В статье прослежено влияние периодических изданий на лингвокультурную идентификацию украинского общества. Проанализирована взаимосвязь лингвокультурной идентификации и мировоззрения. Мировоззрение общества, под влиянием которого формируется его лингвокультурная идентичность, приоритетна в СМИ, которые пытаются с помощью пропаганды сформировать определенные ценности, убеждения, идеалы. Поэтому проблема лингвокультурной идентификации и ее взаимосвязь с периодическими изданиями имеют мировоззренческий характер.

Ключевые слова: лингвокультурная идентификация, мировоззрение, СМИ, периодические издания.

Meaning of periodical editions in language-cultural identification of society

The influence of periodical editions on language-cultural identification is traced in the article. Interconnection of language-cultural identification and world outlook is analyzed. Social outlook, under influence of which its language-cultural identification is being formed, is priority-driven in mass media which try to form certain values, beliefs and ideals with the help of advocacy. That is why the problem of language-cultural identification and its inter connection with periodical editions takes universal importance.

Key words: language-cultural identification, world outlook, mass media, periodical editions.

читати далі »

Безсмертна Наталія - Світоглядні орієнтири особистості та їх реалізація в Інтернеті

У статті досліджено основні параметри поняття «світогляд»; висвітлено питання світоглядних орієнтирів особистості та їх реалізація, зокрема в Інтернет-просторі. У визначенні таких базових українознавчих понять, як «українська національна ідея», «менталітет/ментальність» в Інтернет-комунікації, дійшли висновку про те, що кожен учасник комунікації має певну світоглядно-ціннісну систему настанов, яка містить життєві та ціннісні орієнтири й визначає його ставлення до навколишнього світу, а отже, і до явищ суспільного й політичного життя.

Ключові слова: світогляд, світоглядні орієнтири, українська національна ідея, менталітет/ментальність, Інтернет-комунікація.

Мировоззренческие ориентиры личности и их реализация в Интернете

В статье исследованы основные параметры понятия «мировоззрение»; освещены вопросы мировоззренческих ориентиров личности и их реализация, в частности в Интернет-пространстве. При определении таких базовых украинознавческих понятий, как «украинская национальная идея», «менталитет/ментальность» в Интернет-коммуникации, сделан вывод о том, что каждый участник коммуникации имеет определенную мировоззренческо-ценностную систему установок, которая содержит жизненные и ценностные ориентиры и определяет его отношение к окружающему миру, а следовательно, и к явлениям общественной и политической жизни.

Ключевые слова: мировоззрение, мировоззренческие ориентиры, украинская национальная идея, менталитет/ментальность, Интернет-коммуникация.

Іdeological orientations of an individual and their realization in the Internet

The article examines the main parameters of the concept of «world-view», and covers the issues of ideological orientations of an individual and their implementation, particularly in the Internet space. Determining such basic concepts of Ukrainian studies as the «Ukrainian National Idea» and «Mentality» in the Internet communications, we have concluded that every participant of the communication has an world-view-evaluative system of the attitudes that provide life and value guidelines, and determines his attitude to the surrounding world, and therefore the attitude to the phenomenon of social life and politics.

Key words: world-view, ideological orientation, Ukrainian National Idea, Mentality, Internet communication.

читати далі »

Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet